06 October 2015

BERSEDERHANALAH...


Assalamualaikum wbt..

salam semua..hari ini br ad kesempatan nak menulis...alhamdulillah br je blk dari kenduri kahwin k.long aka anak ayah teh ( adik beradik sebelah ibu) kat Putrajaya.....sebenarnya malam akad nikah dah g dah umh dia...agak teruja jgk pd mlm tu sbb br kali pertama duk dlm majlis akad nikah..sebelum2 ni kalu majlis kawen, wani akn duduk kat dapur..basuh pinggan..haha..malas nak join group sepupu sepapat melawa2..ye la..kite ni bkn nye lawa sangat pom..haha...

Setelah dua kali lafaz maka sah sudah ust lokman menjadi suami kepada sepupu wani k.long atau kak anis athirah...apa yang wani kagum, majlis akad nikah tu mjlis yg amat sederhana...xdop la meriah2 sgt..simple2 je...mudah je nikah kalu kita ikut syariat yang sebenar...Teringat sabda Nabi SAW, "Sebaik-baik pernikahan adalah yang dipermudah dan disegerakan".

dan saat yang paling sayu adalah pada saat si ayah membacakan apa ntah nmnye wani xtau...tp time sgt2 sayu...teringat lirik2 nasyid kumpulan fareast 'saat lafaz sakinah'....Allah..bila pula turn kite erk..hehe..

dan macam biase majlis pernikahan la tempat sedara mara berkumpul..hehe...lama xjumpe sedara mara sebelah ibu..mn xnye,jarang trun sebelah terengganu...bila dah jumpe mcm ni mula la mengingat blk nm2 spupu spapat...ni anak sapa,tu anak sapa..hahaha..pastu setahun kemudian jumpe tnaya ag..hehehe..xhabis2.....





No comments:

Post a Comment